En rosa kofta/jacka

 
Denna bild visar en cerise/lila kofta eller jacka beroende på hur den ser ut i slutändan. 
Jag har kommit ca 7 cm längre nu än på denna bild men vill hinna med lite till innan jag fotar. 
En sak som stör mig är att nederkanten rullar sig vilket jag hoppas kommer lösa sig med blockningen. Om inte så är det nu min jacktanke kommer in. I värsta fall tänker jag fodra den och på så sätt göra kanten mer stabil. Men det är som sagt en senare fråga. 
En annan sak som stör mig är att mönstret är från drops och drops har ju tyvärr inte de mest strukturerade mönsterförklarningarna. Detta mönster följer jag knappt förutom hur många maskor som lades upp i början, minskningar, ökningar och måtten. Visserligen följer jag bara vissa mått då jag annars skulle få göra stl L enligt bystmåttet. Och då har jag inte stor byst:P
Så följer minsta stl och får väl öka vid bysten vid behov.
 
Jag har bestämt vilka knappar jag ska ha men just nu har jag förlagt de på något bra ställe eftersom jag uppenbarligen inte hittar de. De är iaf i trä med lite mönster. Även här en sak jag inte följer enligt mönstret då det står att man ska ha 3 st knappar endast över bysten men jag vill kunna knäppa hela vägen ner, så jag har 5 st stora knappar och en lite mindre till uppe i halsen.
 
 
Till top